To start downloading books
Please log in or register your account

Login Register
ترجمه وتفسیر سوره فلق

ترجمه وتفسیر سوره فلق

امین الدین سعیدی ـ سعید افغانی

پناه بردن به الله از خطرات، تنها با گفتن «اعوذ» حاصل نمى‌شود، بلكه علاوه بر گفتن، عمل نيز لازم است. در مورد محورومحتوي کلي سورة «الفلق» بصورت کل گفته مي توانيم که اين سوره داراي يک محتوي تعليمي وتربيتي مي باشد.اين بدين معني است که در سورة «الفلق» پروردگار ما در قدم اول به پيامبر صلي الله عليه وسلم ودرقدم بعدي به ساير مسلمانان، مي اموزاند که يگانه راه نجات از شر همه اشرار پناه بردن به ذات پروردگار است، در اين سوره پروردگار با عظمت ما براي ما مي اموزاند که: خود را به حمايت پروردگار شان پناهنده دهند، و از شر مخلوقاتش به جلالت و عظمت و سلطان وي پناه جويند، از شر شب آن هنگام که تاريک مي شود، و وحشت و ترس فرا گير نفسها مي شود، و فجار و اشرار انتشار مي يابند، و از شر هر حاسدي يا ساحري، و اين سوره يکي از معوذتيني است که رسول الله صلي الله عليه وسلم خود را بدان دم مي کرد، و در حمايت الله قرار مي داد. محور کلي اين سوره به ما انسانها مي اموزاند که فقط پروردگار با عظمت را ملجا وپناهگاه تان قرار دهيد زيرا الله پناه گاه مطمين واز شر هر مخلوقي شرير ميباشد ويقين داشته باشيد که در پناه آن انسان احساس آمنيت وآرامش کامل مي کند. همچنان در اين سوره تعليم واضح براي ما انسانها است تا در زندگي خويش (اعم زندگي اجتماعي و سياسي وزندگي اقتصادي) خود، اولاد، زن و فرزند مال وداريي خويش را به پناه پروردگار با عظمت خويش بسپاريم، واطمينان بايد داشته باشيم که انسان در پناه حق تعالي است که از شرّ هر موجود صاحب شر در امان خواهد ماند.

Views: 808
Downloads: 58
Language: Dari
Category: Literature and Art
File Type: Pdf
File Size: 1.6 MB

This content was uploaded by our user in good faith, assuming they have permission to share this book. If you own the copyright and believe it is wrongfully on our website, please follow our simple DMCA procedure by clicking here to request removal.

Comments
Quotes

It's not the situation, but whether we react (negative) or respond (positive) to the situation that's important.

I’m only rich because I know when I’m wrong…I basically have survived by recognizing my mistakes.

Let him who would enjoy a good future waste none of his present.

An investment in knowledge pays the best interest.

I lived in books more than I lived anywhere else.

I think of life as a good book. The further you get into it, the more it begins to make sense.

One of the funny things about the stock market is that every time one person buys, another sells, and both think they are astute.

I would never read a book if it were possible for me to talk half an hour with the man who wrote it.