To start downloading books
Please log in or register your account

Login Register
ترجمه وتفسیر سوره فاتحه وسوره بقره  (جزء اول، جزء دوم و جزء سوم)

ترجمه وتفسیر سوره فاتحه وسوره بقره (جزء اول، جزء دوم و جزء سوم)

امین الدین سعیدی ـ سعید افغانی

سوره فاتحه :در اصل دعایی است که پروردگار با عظمت به هر انسانی که مطالعه ی این کتاب را آغاز می کند آموخته است و قرار دادن آن در اول کتاب بدین معنا است که اگر شما واقعاً استفاده از این کتاب هستید، درقدم اول این دعا را از خداوند عالم بخواهید. - درضمن قابل یاددهانی است که :سوره‌ی فاتحه بزرگ‌ترین سوره‌ی موجود در قرآن کریم است و با آن کتاب الله ـ آغاز می‌گردد،و بر چند مورد تمرکز می‌کند؛ این موارد عبارت‌اند از: تعریف و تمجید الله متعال که نیمه‌ی اول این سوره را در بر می‌گیرد. خالص نمودن عبادت و یاری طلبیدن از الله . ـ بیان حقیقتِ هدایت و گروه‌های محروم از هدایت. سوره بقره : ـ سوره‌ بقره‌ طولانی‌ ترین‌ سوره‌ قرآن‌ کریم‌ است‌ و همانند سایر سوره‌ های‌ مدنی ‌به‌ بنای‌ ساختار زندگی‌ منظم‌ مسلمانان‌ در جامعه‌ مدنی‌ و تبیین‌ ابعاد آن‌ توجه‌ وعنایت‌ دارد، در اولین آیات سورۀ البقره سخن از ایمان پرهیزکاران به غیب و کتاب‌هاى آسمانى و کفر و انکار کافران و منافقان نسبت به این حقایق است. ـ سورۀ البقره با تأکید برأهمیت و نقش إیمان در سعادت فردى و إجتماعى مسلمانان، إعلام مى‌دارد که تنها راه سعادت، ایمان به الله یکتا و پایبندى به تعالیم انبیاست. این سوره بیان می‌دارد که قرآن کریم هدایت برای مؤمنان است. ـ سوره بقره اغلب احکام تشریعى از قبیل: عقاید، عبادات، معاملات و اخلاق را در برداشته، و همچنین مسایل و اُمور مربوط به ازدواج و طلاق و عدّه و دیگر احکام شرعى را شامل مى شود. در این سوره درباره باره صفات مؤمنان و کافران و منافقان بحث بعمل آمده ، ومبحث خلقت را موردبحث قرار داده و داستان پدر انسان، آدم علیه السّلام را بیان کرده ـ سوره ى مبارکه بقره با توجیه و هدایت مؤمنان به توبه و انابت و إلتماس و تضرع در پیشگاه الله براى برداشتن تکالیف سخت و طاقت فرسا، و درخواست نصرت و پیروزى بر کفار، و دعاى سعادت و نیکبختى براى مؤمنان، خاتمه مى یابد:

Views: 1K
Downloads: 47
Language: Dari
Category: Religious Books
File Type: Pdf
File Size: 6.38 MB

This content was uploaded by our user in good faith, assuming they have permission to share this book. If you own the copyright and believe it is wrongfully on our website, please follow our simple DMCA procedure by clicking here to request removal.

Comments
Quotes

Finance is not merely about making money. It's about achieving our deep goals and protecting the fruits of our labor. It's about stewardship and, therefore, about achieving the good society.

We lose ourselves in books. We find ourselves there too.

Wealth after all is a relative thing since he that has little and wants less is richer than he that has much and wants more.

Rich people have small TVs and big libraries, and poor people have small libraries and big TVs.

Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn’t do than by the ones you did do.

About the time we can make the ends meet, somebody moves the ends.

A wise person should have money in their head, but not in their heart.

When people are frightened about going hungry and paying their mortgages, a scarcity model begins to prevail; they fear someone else will get their piece of the pie.