To start downloading books
Please log in or register your account

Login Register
تأثیر حکومت داری خوب بر فساد اداری

تأثیر حکومت داری خوب بر فساد اداری

محمد هارون نجیمی

چکیده دولت یک از نهاد های مهم است که از زمان شروع تمدن جوامع بشری وجود داشت چون انسانها نمیتوانند به تنهایی زندگی و نیازهای اولیه و رفاهی خود را مرفع کنند و از طرف دیگر انسان یک موجود اجتماعی است که نیاز دارد در حیطه یک اجتماع زندگی کند. در صورتیکه در یک جامعه هرج و مرج باشد و افراد نتوانند نیازهای خود را مرفوع سازند، در اینجا نیاز به یک نهاد مقتدر میشود که قدرت را در انحصار خود بیگیرد و صلاحیت های آن از نهادهای دیگر برتر باشند تا در جامعه نظم بخشد و هم بتوانند نیازهای مردم را تشخیص کنند و در مرفوع کردن آنها دریغ نه ورزند. چون واژه های دولت و حکومت با هم یکسان نیستند، از اینرو دانستن تمایز آن مهم است. حکومت جز از دولت است که بخش سیاستگذاری های دولت را در عرصه های مختلف جامعه به اجرا میگذارد. اینکه حکومت چگونه و به کدام روش این سیاست های عمومی را به اجرا میگذارد میتوان به عنوان حکومت داری یاد کرد. چنانچه حکومت داری خوب و ناکارآمد براساس مرفوع کردن نیازهای جامعه و مردم آن تشخیص میشود. هرگاه حکومت بتواند برای مردم یک جامعه خدمات با کیفیت در اسرع وقت فراهم کنند، میتوان حکومت داری خوب نامید ولی در صورتیکه نتواند رضایت مردم جامعه را فراهم کنند میتوان حکومت داری ناکارآمد نامید. اینکه یک حکومت نتواند خدمات با کیفیت در اسرع وقت فراهم کنند، موانع در سد راه حکومت داری خوب هستند که نمیتواند رضایت شهروندان خود را کسب کند. یکی از موانع بزرگ برای حکومت داری خوب فساد است. 

Views: 1K
Downloads: 67
Language: Dari
Category: Monographs
File Type: Pdf
File Size: 1.7 MB

This content was uploaded by our user in good faith, assuming they have permission to share this book. If you own the copyright and believe it is wrongfully on our website, please follow our simple DMCA procedure by clicking here to request removal.

Comments
Quotes

It's not the situation, but whether we react (negative) or respond (positive) to the situation that's important.

I’m only rich because I know when I’m wrong…I basically have survived by recognizing my mistakes.

Let him who would enjoy a good future waste none of his present.

An investment in knowledge pays the best interest.

I lived in books more than I lived anywhere else.

I think of life as a good book. The further you get into it, the more it begins to make sense.

One of the funny things about the stock market is that every time one person buys, another sells, and both think they are astute.

I would never read a book if it were possible for me to talk half an hour with the man who wrote it.